Tuesday, October 16, 2007

Oskar Kokoschka - The sparkle within

Oskar Kokoschka

(born Pöchlarn, Lower Austria, 1 March 1886; died Montreux, 22 Feb 1980)








Ιστός
Δέρμα
Σάρκα
Αίμα
Φθαρτό
Λούστρο
Γυαλίζει
Λάμπει
Θαμπώνει
Ζει
Πάλλεται
Ενδότερο
Περισφίγγει
Το φως
Πασχίζει
Να βγει
Να εκφραστεί

Η ψυχή

Η ουσία

Η λάμψη

Η σπίθα

Ζει εντός

Αθέατη

Παντοδύναμη

Η Ψυχή
Των όντων
Των τόπων
Των ονείρων
Των άγριων
Των ήμερων
Των θεών
Των Θνητών

Η Ψυχή

Κρίνει
Την Ουσία
Την καταπίνει
Την αφομοιώνει

Έκφραση
Από τα μέσα
Από εκεί

Που δεν φτάνεις

Που πάντα θα γυρεύεις

Ό,τι δεν μπορείς

Να δεις

Σε στοιχειώνει
Να εξηγήσεις
Την Ουσία
Τη ζωή

Lucy 2007






8 comments:

balabala bambaluna ( pink, of course ) said...

πολυ ωραιος ο κοκοσκα, ε?! ειχα την τυχη να δω πολλα εργα του στη βιεννη και στη τσεχια!
μολις ειδα μια ωραια ταινια, η οικογενεια τενενμπαουμ!
κατσε να κανω τωρα μια εμπεριστατωμενη βολτα στα ποστς σου.
ελπιζω να εισαι καλα! εισαι καλα? να χουμε ωραιο φθινοπωρο και χειμωνα και να μη βαριομαστε ποτε, χιχι!
φιλια, balabala bambaluna

lucy of wild flowers said...

@balabala bambaluna
( pink, of course ),

καλά είμαι, φίλη μου!

Σουρεάλ ταινία, ταιριάζει με την παρούσα διάθεσή μας, νομίζω.

Εγώ είχα παρόμοια τύχη στην Tate Gallery, όπου σε διάφορα ταξίδια στο Λονδίνο, έχω πετύχει τρομερούς ζωγράφους και γλύπτες!

Φιλιά!

"Δημήτριος ο Ταξιδευτής" said...

mou edwses tin eukairia na ton psaxw kalytera euxaristv

markos-the-gnostic said...

μπράβο ρε λούσυ. τελικά θα μας κάνεις μαθήματα ιστορίας τέχνης με distance learning. όντως πολύ κατατοπιστικά

lucy of wild flowers said...

@Δημήτριε,

εγώ ευχαριστώ, που είσαι πάντα παρών...
φιλιά!

lucy of wild flowers said...

@Μάρκο,

Ευχαριστώ πολύ!

Μαθήματα όχι, αλλά μοίρασμα μαζί σας των αγαπημένων μου...

Θα φιλοξενηθεί και στην Αθήνα σύντομα ο Κοκόσκα.

Antoine said...

Νομίζω πως η "Θύελλα" είναι από τους καλύτερους πίνακες, όχι μόνο του Kokoschka, αλλά και όλου του εξπρεσιονιστικού κινήματος. Τα Χριστούγεννα μάλλον θα πάω στην Πράγα και θα δω αρκετά... και τον αγαπημένο μου Κλιμτ!

lucy of wild flowers said...

Αχ, τι ωραία!
Χαίρομαι για σένα!
Να πας, να πας, να πας!!!
Είναι πανέμορφη πόλη!

Ο συγκεκριμένος πίνακας, ο τελευταίος που παραθέτω, ονομάζεται και The bride of the wind,
και είναι προσωπογραφία του ίδιου του Κοκόσκα και της Άλμα Μάλερ,
( χήρας του Γκούσταβ Μάλερ ), για την οποίαν ο ζωγράφος έτρεφε μεγάλο και αδιέξοδο έρωτα, όπως ο αγαπημένος ( μου ) Bryan Ferry έγραψε τα περισσότερα κομμάτια του εμπνεόμενος από τον έρωτά του για την Jerry Hall, η οποία τον παράτησε για τα μάτια και τα χείλια, ( τι χείλια, θεέ μου!! ) του Μικ!

Μεγάλοι έρωτες, μεγάλοι καλλιτέχνες!

Είδες τι σκαρώνει ο φτερωτός θεός;;;;

Ματς μουτς!