Wednesday, January 17, 2007

Λαξευμένες Μορφές






Αδυναμία συγκέντρωσης της μνήμης

Προδίδει ο νους όταν είναι ατελής

Διστάζει το χέρι να δώσει χτύπημα θανατηφόρο

Σκαλίσματα και ανάγλυφες παραστάσεις

Παιδεύουν το μυαλό

Και τη σκέψη περιγελούν



Τρεις διαστάσεις σε έλλειψη

Μονοδιάστατος ο άνθρωπος

Σε πλήρη εναρμόνιση

Με την απουσία σοφής γλαυκός

Έδεσα τις άϋλες κορδέλες μου

Γύρο από την ψυχή σου

Μα αιχμάλωτός μου δεν είσαι

Ούτε θα γίνεις ποτέ

Γιατί σού διαφεύγουν τα χρώματα

Και οι δύο άλλες διαστάσεις

Το βάθος και η προοπτική



Και οι λάμψεις

Η σιέννα

Α! Αυτή η πιο αθώα από όλες

Τις αποχρώσεις

Του εγκεφαλικού λαβύρινθου

Και η λοβοτομή σου

Πλησιάζει

Ή μήπως έχει ήδη συντελεσθεί

Με τελετάρχες και αυλικούς

Και αυλοκόλακες ίσως;



Στέκω ωχρή με καρφωμένο βλέμμα

Στις παραστάσεις τις ανάγλυφες

Τόσο νεκρές και σιωπούσες

Νεκρή φύση όχι

Καθ’ όλα ζωντανή η απεικόνιση

Και με θαυμαστή ακρίβεια

Λαξευμένη

Και τόσο πάλλουσα

Από αγάπη και από πόνο

Αίμα κυλά από των μορφών τα μέτωπα

Και τους βοστρύχους και τα στήθη τους

Κόκκινα βάφει

Τόσο καυτό το αίμα το μάρμαρο ζεσταίνει

Από τα βάθη

Του ψυχρού υλικού αναβλύζει

Και από την αρχαία ιστορία



Πώς να αγγίζω τις ανάγλυφες μορφές

Τις ματωμένες

Εγώ η απούσα

Ο μονοδιάστατος ο άνθρωπος εγώ

Χωρίς τις μεταξένιες μου κορδέλες να ματώσω

Πως;

Η γεύση του αίματος

Και η μυρωδιά του

Βάφουν τις νύχτες μου κόκκινες

Και ζωντανεύουν τις λαξευμένες τις μορφές

Τα χέρια τα λευκά τα μαρμαρένια απλώνουν



Κι μεσ' την πέτρα με τραβούν

Με καταπίνουν

Λευκές και ματωμένες


Από του λαξευτή το χέρι

Για πάντα καταδικασμένες

Στην Αρχαία την Κατάρα


Lucy 2007







7 comments:

Lupa said...

Τόσο τέλειες οι μαρμάρινες εκείνες μορφές που πολλές φορές συλλογίζομαι πως είναι αδύνατον άνθρωποι που άγγιξαν το τέλειο τόσο πολύ τόσες πολλές φορές να συγγενεύουν με εμας..

Lupa said...

Και η λοβοτομή σου
Πλησιάζει
Ή μήπως έχει ήδη συντελεσθεί
Με τελετάρχες και αυλικούς
Και αυλοκόλακες ίσως;
... έστησες τη σκηνή στο μυαλό μου.!

s.frang said...

Αναζητώ ερμηνείες...

lucy of wild flowers said...

@lupa,
καλημέρα καλή μου!

Τόση τελειότητα
και τόση αχρειότητα...
(παρελθόν-παρόν)

Πάντως όλα έχουν την εξήγησή τους..
Φιλιά!

lucy of wild flowers said...

@s.frang,
καλημέρα!

Ανοιχτό το γραπτό σε ερμηνείες...
:-)

Sigmataf said...

Λυρικός παροξυσμός.

Έβγε

lucy of wild flowers said...

@sigmataf,
καλώς ήλθες!

Ευχαριστώ πολύ!
:-)